Architecture & Interior Design

מתכננים לשפץ את הבית?

מתכננים לשפץ את הבית?

משימה מאתגרת לפניכם, אך עם תכנון נכון תגיעו אל היעד בבטחה. אלו עשרת השלבים שאתם חייבים להכיר בדרך אל בית חלומותיכם.

  • שלב ראשון – הכי חשוב – תכנון השיפוץ אחד הדברים החשובים ביותר בכל שיפוץ בית הוא תכנון נכון, הכנת תקציב ובחירת אנשי המקצוע: אדריכל / מעצב פנים / קבלן שיפוצים וכו’.
  • שלב שני – הריסות שלב זה נמשך מספר ימים, תלוי בהיקף העבודה. הורסים קירות, מסירים ריצוף, קרמיקות, אסלות, אמבטיות, מפרקים מטבח וכו’. בשלב הזה הקבלן אמור לספק מכולה שאליה יפנה את כל הדברים. חשוב מאוד לפני השלב הזה לכסות ציוד שנשאר בדירה או בבית וכדאי, במידת האפשר, לרכז הכל בחדר אחד שבו לא משפצים.
  • שלב שלישי – בניה גם השלב הזה נמשך מספר ימים בדרך כלל, שוב, תלוי בהיקף העבודה. אם יש בניה של קירות חיצוניים, התהליך נמשך יותר זמן. הבניה אמורה להתבצע באמצעות סימון מיקום הקירות על ידי לייזר או חוט – זאת כדי לוודא שהקירות יהיו ישרים וימוקמו בדיוק במקום שתכננתם אותם. אם אתם נעזרים בשירותי מעצב/ת, הם אמורים להגיע בשלב השיפוץ לדירה/לבית כדי לאשר את הקירות.
  • שלב רביעי – אינסטלציה השלב הזה כולל טיפול בצנרת קיימת ולעיתים החלפתה, הזזת נקודות מים וביוב והרכבת כלים סניטריים. לאחר מכן איטום חדרי הרחצה כהכנה לריצוף ולחיפוי. שלב זה יכול לקחת כשבוע וחצי – תלוי בסוג העבודה שצריך לבצע. יש לשים לב לכך שהאיטום צריך כיום – יומיים כדי להתייבש כראוי לפני שמחזירים את החול לרצפה ומרצפים. אם אתם נעזרים בשירותי מעצב/ת, הם אמורים להגיע בשלב הזה לדירה/לבית כדי לאשר את מיקום נקודות האינסטלציה.
  • שלב חמישי – חשמל השלב הזה מתחיל בדרך כלל במקביל לשלב השלישי וכולל חציבה והעברת נקודות החשמל למיקום הנדרש. גם שלב זה עשוי להמשך כשבוע בממוצע. אם אתם נעזרים בשירותי מעצב/ת, הם אמורים להגיע בשלב הזה לדירה/לבית כדי לאשר את מיקום נקודות החשמל.
  • שלב שישי – ריצוף וחיפוי בשלב זה אתם מתחילים לראות את עיצוב הדירה שלכם קם לחיים. מתחילים מהריצוף, לאחר מכן עוברים לחיפוי הקירות ולבסוף מורחים את הרובה. אם בחרתם בפרקט, הוא יותקן בסוף השלב הזה. תהליך ריצוף דירה אורך שלושה עד חמישה ימים בממוצע למעט חדרי הרחצה. ריצוף וחיפוי של כל חדר רחצה אורך כשלושה ימים, אך אם תבחרו באריחים קטנים או גדולים מאוד, קחו בחשבון שזמן העבודה יתארך ביום עד יומיים.
  • שלב שביעי – הכנת קירות לצבע / טפטים שלב זה, בשונה מקודמיו צפוי להיות ארוך יותר – אך זהו שלב הכרחי להשגת התוצאה המושלמת. בהנחה שאתם צובעים את כל הבית, הקבלן יעבור בכל חדר ויחשוף סדקים, יסתום חורים וישפשף קילופים כהכנה לשפכטל. קחו בחשבון לפחות שלושה ימים לעבודה זו. לאחר מכן הקבלן ימרח את השפכטל בכל החדרים ולאחר שהחומר יתייבש, הוא יתחיל בשפשוף ויישור הקירות. גם התהליך הזה אורך לפחות יומיים שלושה. רק בסיום עבודת השיוף של הקירות, יתחיל הקבלן בצביעה ובהדבקת הטפטים. השלב הזה עשוי לקחת בין שבוע לשבועיים.
  • שלב שמיני – התקנות זהו שלב שבו ההתקדמות מהירה יותר. בשלב זה מתקינים את האביזרים בחדרי הרחצה, התאורה, פרטי נגרות וכמובן את המטבח.
  • שלב תשיעי – הפינישים הקבלן בודק את העבודה ומבצע תיקונים והשלמות. בשלב זה ניתן לראות למשל, תיקוני צבע, תיקונים ברובה שבין האריחים / הריצוף, החלפת מרצפות במידת הצורך וכו’. אורך השלב הזה משתנה התאם להיקף העבודה ולטיב עבודת הקבלן.
  • שלב עשירי – ניקיונות וסידור רהיטים וחפצי נוי כל שיפוץ, קטן כגדול, גורר אחריו לכלוך רב, אבק, צבע, חול ועוד, גם אם משפצים חלל מסוים בבית, הלכלוך נוטה להתפשט בכל הבית ויש צורך לניקוי יסודי בכל הבית. לאחר השיפוץ  רבים נוהגים להתחדש ברהיטים חדשים וחפצי נוי אשר יתאימו לעיצוב החדש. בשלב זה רבים נוטים להתפזר ולחרוג מהתקציב שהוגדר מראש ולכן חשוב מאוד לתכנן ולכלול זאת מראש.
  • מזל טוב! סוף סוף סיימתם את השיפוץ ואתם יכולים להתרווח ולהנות מהדירה המשודרגת שלכם.
  • לסיכום אין ספק ששיפוץ הבית יכול להיות משימה קשה ומאתגרת אבל עם תכנון נכון היא בהחלט יכולה להיות מהנה וקלה – וכאן נכנסת החשיבות הרבה בבחירת אנשי המקצוע מיומנים וטובים שיובילו אתכם לתוצאה המיוחלת.אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ללא עלות, כי אדריכלות ועיצוב פנים זאת המומחיות שלנו.
דילוג לתוכן